onsdag 27 september 2017

Min domare - och nu även MFF:s...

Aldrig får man ha nånting i fred. Inte ens en allsvensk favoritdomare, suck. Min heter som bekant Andreas Ekberg - och jag inser nu att jag tvingas dela honom med hela MFF. Och då menar jag hela. Spelare, tränare, ledare, supportrar, svansviftare i lokalpressen, klabbet. Min insikt är s a s statistiskt säkerställd. På kort tid har Andreas Ekberg sålunda dömt tre hemmamatcher för MFF, i samtliga har han med hjälp av sitt röda kort decimerat motståndarlaget till tio man. Och som om det inte vore nock har han på samma tre matcher förärat MFF fyra straffsparkar. När man sedan begrundar det faktum att Lundabördige Ekberg tydligen är Malmöbo numera...ja, då behöver man inte vara konspiratör för att ana fula ugglor i blå mossa. Men stopp och belägg, säger jag. Min favoritdomare är en oförvitlig man, hans aktuella "MFF-facit" råkar bara vara iögonfallande anmärkningsvärt. I förfluten tid har Andreas Ekberg visat ut MFF:are också, vill jag minnas. Då var han helt säkert en "domarjävel" för sina nya beundrare. Fotbollsfans kärlek får man ta för vad den är: enögd, flyktig, inget att bry sig om. Ponera att nämnda serie av domslut gått mot MFF...punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar