fredag 25 augusti 2017

Storslaget, Östersund

Östersund-Paok 2-0. Östersund till Europa League! Östersund. Inte MFF. Inte AIK, Göteborg eller Norrköping. Inte Djurgården och inte Elfsborg. Ingenting är längre som förut i svensk fotboll, kartan har ritats om och inkluderar min själ Jämtland av alla gamla vita fläckar. Hur kul som helst, tycker jag. Så kul att jag låter udda vara jämnt vad gäller den senaste allsvenska matchen. Den där Östersund ställde upp reservlaget för att spara den normala startelvan till just den här drabbningen. Med facit i hand är det lätt att säga att tränare Potter gjorde rätt...fast fel. Detta var hursomhelst en storslagen bedrift av Östersund - och av lagets Malmöpåg Saman Ghoddos. Båda målen kom från honom. Det ena en styrning, det andra ett pressat skott. På vilket sätt spelare som Nyman och Guidetti skulle vara bättre än Ghoddos begrep jag inte före matchen, än mindre begriper jag det efter. In med killen i landslagstruppen men's tid är! Ghoddos själv har ju flaggat för att representera Iran, med dubbelt medborgarskap kan han s a s välja utifrån efterfrågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar