måndag 28 augusti 2017

Lagbrytare Pehrsson

Det bär mig emot att hacka på MFF-tränaren Magnus Pehrsson, så många andra gör ju det trots att hans lag leder allsvenskan med tio poäng och det enda som räknas sägs vara resultaten. Undrar bara om inte Pehrsson bröt mot en oskriven lag i gårdagens match mot Göteborg? Jag tänker på agerandet gentemot Kingsley Sarfo. Först inbytt, sen utbytt. Förvisso tidigt respektive sent. Men icke desto mindre anmärkningsvärt. Tränare brukar inte göra så, jag antar att det är en omdömesfråga. Typ att den som ställts utanför startelvan men ändå byts in aldrig ska plockas av på nytt (utom vid skada förstås) eftersom effekten blir ett slags offentlig dubbelpetning. I vart fall måste spelaren uppleva det så. Sarfo såg både förvånad och besviken ut när han kallades av planen - och jag förstår honom. Att brännmärkas av "chefen" är aldrig kul, allra minst inför 22000 åskådare. F ö var Sarfo bra i matchen så länge han fick spela. Pehrsson bör förklara sig, tycker jag. Gärna kring Eikremfallet också. Resultaten är lysande så här långt, ledarskapet mera dunkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar