måndag 7 augusti 2017

Alla tiders Mjällbylag!?

Tidernas Mjällbyelva har nominerats. Detta av klubbens egna s k "Gubbar", dvs alla de idella krafter som funnits med runt Maif sedan allsvenska tiders begynnelse åren kring 1980. Så här blev utfallet, om det kan intressera. Mv: Mattias Asper. Backlinje: S-O Bergman, Bagarn Rosengren, Zoran Manovic, William Leandersson. Mittfält: Haris Radetinac, Sven-Bertil Andersson, Hasse Larsson, Chippen Wilhelmsson. Anfall: Flemming Persson, Marcus Ekenberg. Avbytare: Leif Persson (mv), Lennart Weidenstolpe, Daniel Ivanovski, Tobias Grahn, Moestafa El-Kabir, Lennart Johansson. Respekt för gubbarnas tycke och smak men som motvalls kärring har jag ändå några invändningar. Skulle inte El-Kabir platsa i en startelva? Persson och Ekenberg i all ära, i min bok slår han bägge. Om man nu beaktar bara det rent fotbollsmässiga, vilket kanske inte gubbarna gjort. Erton Fejzullahu saknar jag också, han och El-Kabir vore i mina ögon det särklassiga anfallsparet. Och på mitten hade jag nog offrat Hasse Larsson till förmån för Andreas Blomqvist (numera i IFK Norrköping). Sen är jag förstås lite svag för tidernas mest beryktade Mjällbyspelare. Frank Worthington alltså. Brittiskt fullblodsproffs som lockades till Listerlandet i samband med Maifs första allsvenska sejour. Problemet var bara att han snart satte större avtryck på Hanöhus Night Club's dansgolv än på Strandvallens gräsmatta. Så där är jag trots allt enig med gubbsen: Worthington får nöja sig med en hedersplats i minnenas skattkammare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar