tisdag 21 mars 2017

Sven-Erik Magnusson i mitt minne

Té Dans Mé Karlstadtöserá. Fröken Fräken. Min Gitarr. Jag Ringer På Fredá. Säg Inte Nej, Säg Kanske. Börja Om Från Början...Plötsligt bara väller de fram ur minnet, alla slagdängor från ungdomens dar med det där bandet från Värmland som kallade sig Sven-Ingvars. Alldeles nyss fick jag höra att sångaren Sven-Erik Magnusson är död. Han som var Sven-Ingvars. Han som såg ut att vara evigt ung. Han som gjorde rock av visa och ibland tvärtom - och som överlevde decennium efter decennium på spelemännens egen stjärnhimmel. Sven-Erik Magnusson blev 74 år, 60 av dessa var han ett med Sven-Ingvars. En enastående karriär, ett ledsamt slut. "Det var om våren, det sjöng i snåren, jag tog en prästkrage i min hand"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar