onsdag 29 mars 2017

Bloggpaus pga flyttbestyr

Jag har bott på Rosengård. På Backarna i omgångar. På Seved. På Hermodsdal och Söderkulla - och snart sagt alla Malmöområden som brukar kallas utsatta. Och nu är det dags igen. Att flytta. Nej, inte till Hemmet, det är trots allt lite tidigt. Min nya postadress blir Limhamn...ja, det känns en smula underligt bara att skriva märker jag nu. Men det är ingen ideologiskt betingad flytt, inte alls. Sanningen är värre än så: jag gör helt enkelt som jag blivit tillsagd av nära och kära. Hänger på, följer med, bejakar deras klokskap, förnekar min egen bekvämlighet. Uthärdar priset för att flytta i mogen ålder, så att säga. Som att kroppen svarar med träningsvärk så fort man plockat ner en tavla från väggen. Som att knoppen känner vemod över att lämna det Söderkulla jag lärt mig älska under de senaste femton åren. Men det blir nog bra i slutändan, när man kommit i ordning och så. Bloggandet får dock vara ett tag, det var väl egentligen det jag ville säga. Återkommer när tiden medger - och datorn anpassat sig till ny nätverksmiljö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar