söndag 6 september 2015

Underbart är kort, undermåligt långt

Hörde att det varit veritabelt busväder i Malmö i fredags. Inte i Tingsryd. Jag satt på sjön i nio timmar nonstop, från 7.00 till 16.00. Sol mest hela tiden, svag vind, smak av alldeles underbar sensommar. Tjugo mil gör skillnad, det är tydligt. Fisket underhållande och händelserikt, fel format bara på fångsten. En grov abborre, resten smått. Lördan kom med allt tätare regnskurar - men också med min fru och min dotter som oanade gäster. Att man inte kan få vá ifred ens i skogen! Nä, skojar. Rörande kul att de kom...med godsaker dessutom. Skaldjur, närmre bestämt. Brännvin hade jag själv, Sandhamns Pors (rekommenderas). En fin kväll. Synd att dottern hade sin ipad med och i all välmening erbjöd mig Sveriges EM-kvalmatch mot Ryssland. Den kunde jag varit förutan. Tänk att 90 minuters fotboll kan kännas som en evighet jämfört med nio timmars fiske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar