torsdag 10 september 2015

High five för handboll - och Hästö...

Handbollspremiär i faggorna, tack för det. Har saknat klisterdoften, snacket, matcherna, Stian, Mirsad, Simic. Till och med den råbarkade busen Thern i Alingsås har jag saknat. För att inte tala om hur jag saknat ett lag från Karlskrona i elitserien. Det får jag nu, efter tjugo år. Välkommen upp, Hästö IF. Hoppas inte det blir en tur och retur, jag är lite rädd för det. Tippandet överlåter jag dock till experterna den här gången - men några frågor (och tvivel) kan jag bidra med. Går alla fyra Skånelagen verkligen till slutspel? Blir Ystad så starkt som alla tror bara för att Kim Andersson kommit in som Årets stjärnvärvning? Håller Kim A en hel säsong? Är YIF komplett nog för att utmana Kristianstad, Alingsås, Guif och kanske ett pånyttfött Sävehof? Får Sivertsson ihop det i HK Malmö som på papperet faktiskt har en trupp för stordåd? Var står Lugi? Utan Christensen i buren, utan Tingsvall i skyttet, utan Leijonberg som backup till Wickman-Modigh...men med nya spännande stjärnskott som ersättare och med "the one & only" Axnér tillbaka som tränare. Kan man förresten tala om mittbackspar i handboll? I så fall, har inte Lugi seriens bästa i Milosevic/Wickman-Modigh? Skulle tro det. Spelet kan börja - och gör det med Lugi-Malmö redan i morgon. Härligt, härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar