söndag 13 september 2015

Idrott är att välja...

Idag gjorde jag vad jag aldrig skulle ha gjort på den gamla goda (friidrotts)tiden. Valde bort finnkampen i tv till förmån för småklubbsfotboll på Kroksbäcks IP. Croatia mot Lunds Sport stod på menyn...och jag bestämde mig sent. Närmre bestämt sedan jag sett hur en finländska sprungit ifrån allt och alla - de tre svenskorna inte minst - redan på första varvet i finnkampens inledande millopp. Inga jämförelser i övrigt men på Kroksbäck blev det jämnare än så, tack och lov. Lund var dock bättre än Croatia, vann med 2-0 och visade varför man leder serien. Båda målen föll i första halvlek, det andra alldeles innan pausvilan. Trodde att Croatia skulle få kollektiv gamnacke där, men inte alls. Andra halvlek var bra från hemmalagets sida, ett tröstmål hade inte känts orättvist. Väl hemma kollade jag på handboll online. Hästö mot Aranäs i elitseriepremiär - och ser man på, segern stannade i min födelsestad. 25-23 efter succéartade insatser av nyförvärven Halén och Grundsten. Och trots Lars Möller Madsen, frestas jag skriva. Den store dansken hade tre passmissar och lika många bommade skott bara under slutkvarten, av protokollet att döma var det faktiskt han som höll Aranäs kvar i matchen in i det sista. Hursomhelst ser jag fram emot en högtidsstund på torsdag kväll i Baltiskan, HK Malmö-Hästö IF Karlskrona. Vem jag hejar på säger jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar