onsdag 6 maj 2015

Riskerna större än chanserna

Kalla mig mes. Kalla mig tramsebyxa. Kalla mig fubbick. Kalla mig vad faan som helst utom Sverigedemokrat. Men. Jag tycker Klara Svensson ska lägga av med boxningen nu. Av ren omtanke tycker jag det. Inte av missunnsamhet, Klara bestämmer naturligtvis själv över sina vägval i livet. Det farliga är att hon nått en nivå i proffsboxningen där riskerna är betydligt större än chanserna. Klara Svensson har s a s avverkat blåbären, kvar finns bara hårdingarna. De som har vad Klara inte har. Punch, på boxningsspråk. Krut i nävarna, förmågan att slå knockout. En smärtsam påminnelse kom i lördags...det kan väl inte ha undgått någon? Som sagt, hoppas Klara slutar medan tid är. Hon fick sin VM-fajt, sin titelchans, sin stund i rampljuset. Att inte räcka till är ingen skam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar