torsdag 15 maj 2014

Hur har vi det med fokus, Lugi?

Känner att jag börjar vackla i min tro på Lugi. Damlagets tillkortakommande mot Skuru igår kväll skvallrar verkligen inte om guldklass, eller ens om en given finalplats. Vad gäller herrlaget noterar jag att tränaren Thomas Axnér skriver fler krönikor än nånsin på temat "handbollen i stort" - nu när all fokus borde ligga på det egna lagets möjligheter att sänka Kristianstad och nå SM-final. Men okej, Axnér är inte som andra tränare. Bara han skriver krönikor i pressen, bara han kan slå mynt av att kritisera/penetrera/analysera andra lags svagheter eller misslyckanden mitt under säsongens mest brännande skede (senast i dagens KvP). Om det är modigt eller dumt vet jag inte, både och kanske. Unik är han i vilket fall, Thomas Axnér. Säkert inte populär i alla läger, det blir ju sällan den som avviker från normen. Själv gillar jag honom skarpt...som handbollsskribent vet jag ingen som är så spännande och läsvärd som han. Sen är det en annan fråga om en tränare kan eller bör vara "sån", där är jag osäker. Resultaten får ge svar. Slutligen ser jag att Sydsvenskan hade TVÅ medarbetare på plats vid Lugidamernas match mot Skuru i Nacka. Ambitiöst? Nja, tycker mig nog känna en unken doft av sällskapsresa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar