söndag 3 november 2013

Sensationsfri upplösning

Odramatisk sista omgång i fotbollsallsvenskan. Guldstriden var avgjord, MFF kunde avrunda sin succésäsong med en uppvisningsmatch mot Syrianska (3-1). Bottenstriden var i praktiken också avgjord, sannolikheten för att Halmstad skulle förlora hemma mot BP samtidigt som Öster skulle slå Djurgården kändes mindre än liten. Visst, något ökade den vid 0-1 respektive 1-0 alldeles i början men tämligen snabbt återställdes ordningen. 1-1 i Växjö, 2-2 i Halmstad. Öster ut, HBK till kval. Det senare förvånar mig mer: jag trodde att HBK skulle fixa hela potten och därmed byta plats med BP runt ödesstrecket. Starkt av BP att stå emot. Resultaten i övrigt gav bara några smärre förskjutningar i sluttabellen. Snöpligast för HIF som tappade fjärdeplatsen och bronsmedaljerna till Kalmar. Men det var väl ungefär vad HIF förtjänade, lagets höstsäsong har ju liknat fritt fall och katastrofal kaos. Mjällby tappade också en placering, från tionde till elfte. Det tar jag, elva är min själ gott nock. Till slut noterar jag att HIF i brist på annat i alla fall fick årets skyttekung: Imad Khalili på 15 mål (de sju första för IFK Norrköping). Hoppas nu att även Sydsvenskan noterar det i morgon. Om inte kommer jag att känna s k sekundärskam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar