onsdag 7 november 2012

Swärdh värd en staty

Peter Swärdh slutar som tränare i Mjällby AIF. Jag hoppas det sker av egen fri vilja så att det inte är klubben som entledigat honom. I min värld har Swärdh under de senaste fyra åren varit lika viktig för Mjällby som Per Olsson sedan urminnes tider varit för Gefle. Och där Olsson verkar sitta på ett livstidskontrakt med sin klubb hade jag faktiskt hoppats på nåt liknande för Swärdh i Mjällby. Det var han som tog upp klubben i allsvenskan, det är han som lotsat klubben till nytt kontrakt tre år i rad. Utan åthävor och med små medel, verkligen pyttesmå jämfört med "elefanter" som t ex MFF och HIF. Några ytterligare belägg för hans tränarkompetens behövs liksom inte. Egentligen borde det resas en staty över Peter Swärdh vid Strandvallen, kan jag tycka. Vem som är tänkt att axla hans mantel i Maif står tills vidare skrivet i stjärnorna...själv ser jag ingen. Men vassego MFF och andra storheter, en tränare av rang går plötsligt lös på marknaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar