lördag 3 november 2012

Bollen är grym...

Den gamla klyschan "idrotten är grym" besannades två gånger om idag. Först för LDB Malmö som via 0-1 mot Tyresö snuvades på guldet i damallsvenskan. Sedan för Trelleborgs FF som efter 0-2 mot Degerfors gjorde sorti ur superettan. Vet inte vem jag led mest med. TFF, tror jag. En genuin förening som med jämförelsevis små medel lyckats etablera sig och få fäste i den svenska fotbollseliten, faktiskt femma i allsvenskan för bara ett par år sedan. Det har varit svårt att inte tycka om TFF, lite på samma sätt som det är svårt att inte tycka om Gefle IF. Uppstickarna, underdogsen, undantagsexemplen i den moderna fotbollens miljonindustri. De enda som inte gillat TFF verkar vara trelleborgarna själva...i publiksiffrorna går ju knappast att utläsa nån kärleksförklaring. 1300 idag, om jag hörde rätt. I en direkt ödesmatch. Nu tror jag i och för sig inte att fulla läktare hade hjälpt, nånstans var det ristat i sten att det här skulle gå åt helvete för TFF. Hoppas klubben repar sig eller i vart fall överlever. Jag är långtifrån säker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar