måndag 1 mars 2010

Allt glesare i Eko-hallen

HK Malmö-Guif 30-26. Publik: 678.
Som Malmöbo och handbollsvän vet jag knappt om jag ska vara glad eller ledsen över sakernas tillstånd. Här har vi äntligen ett ”eget” lag som kan hävda sig i elitserien, ett lag som just nu är smått sensationell part i striden om slutspelsplatserna. Och så klassiska Eskilstunaklubben Guif på besök, formstarkaste laget av alla.
Då kommer 678 pers till Baltiskan. Bottenrekord för säsongen. Tomhetens eko i hallen.
Jag blir så förbannad.
Jag blir så förtvivlad.
Är vi inte fler som suktat efter elithandboll i den här knäppa idrottsstan? Är vi inte fler som ser längre än hockeynäsan räcker?
Det är kulturskymning ju.
Men jag är glad också. Glad att vara en i klicken av finsmakare.

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar