torsdag 4 mars 2010

Botten nådd, Lugi

Kristianstad-Lugi 30-24.
Swinging Lugi har blivit Winning Lugi skrev jag bestämt för ett par månader sen.
Det var då det. Då när Lugi radat upp en svit på elva förlustfria matcher (tio vinster, en oavgjord). Vem kan inte bli lurad av sånt, får jag väl säga till mitt försvar idag.
Av de senaste nio matcherna har Lugi vunnit en. Slutspelsplatsen, den till synes alldeles givna, är nu plötsligt i fara – och Kristianstadmatchen ikväll visade att Lugi inte heller har där att göra.
Så usel inställning i ett derby. Sån klen attityd hos vissa s k nyckelspelare. Häpnadsväckande att se. Och så coachingen…förlåt, men vem faan bestämmer? Zanotti eller Sandgren? Jag trodde rollfördelningen var löst en gång för alla, istället verkar den diffusare än nånsin.
Motsvarande otydlighet i ledarskapet finns inte i något annat lag, den saken är klar. Och slutspel eller ej; nästa säsongs tränare i Lugi lär knappast heta Johan Zanotti och Ulf Sandgren.
Det är jag nästan säker på. Så säker man kan vara när det gäller Lugi.
Synd att HK Malmö inte lyckades knyta ihop säcken i Skövde. Klar ledning i andra halvlek, knapp förlust till slut. Nu måste Hammarby besegras på lördag, annars ryker slutspelschansen.
Vågar man hoppas på tusen pers i Baltiskan?

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar