fredag 29 november 2019

Otrogen pga julfest

HK Malmö-Ystads IF 28-25. Min vana trogen borde jag varit där. MFF-Dynamo Kiev 4-3. Min vana trogen borde jag åtminstone sett matchen på tv. Inte igår. En julfest kom i vägen. Ibland är själva livet trots allt något större än en boll. Man får heller inte stelna i formerna, då kan man bli insnöad och betraktad som tomte på riktigt. Nog av. Julfesten tillsammans med Sydsvenskanseniorerna var trevlig, men odramatisk. Inga bengaler, inget fyllevrövvel, ingen huliganism överhuvudtaget. Bara onödigt lite allsång och onödigt mycket mat. Samt brännevin efter individuellt behov. Själv lyckades jag med en "MFF" där: 4-3 i snapsar mot damen mittemot, avgörandet på stopptid. Men inte faan blev jag hyllad för det. Möjligen beundrad, lite i smyg. På småtimmarna cyklade jag hem genom en stad i fotbollsyra. Tänk att Rosenberg i sin avskedsföreställning inför hemmafansen fick bli tvåmålsskytt och matchhjälte. Vem bryr sig om lille Zlatan efter detta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar