onsdag 7 november 2018

Handbollsmiraklet HIF Karlskrona

Jag skulle varit där. I Lund. För att se handbollsligans mirakellag. HIF Karlskrona alltså. Uträknat av alla, av mig inte minst. Tyvärr fick jag förhinder men efter att ha studerat liverapporteringen i repris är jag övertygad: ligans förmodade jumbo vinner kvällens match mot Lugi med 23-20. Ofattbart. HIF Karlskrona har aldrig varit i närheten av poäng vid sina tidigare Lundabesök. Alltid släppt in 30 mål eller fler. Och då har man - på pappret - haft ett bättre lag än det man har nu. Dock har man inte haft en tränare som Robert Andersson. Eller en målvakt som Uros Tomic. Eller ett försvarsspel värt namnet. Allt detta nya hänger ihop, jag ser ingen annan förklaring till förvandlingsnumret. Segern ikväll var HIF Karlskronas tredje raka och fjärde totalt, det är så många laget brukat vinna på en hel säsong. Jag bugar och jublar. Och skäms...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar