torsdag 4 oktober 2018

Den segern kom som en smekning

En underbar tvåmålsseger när det som bäst behövdes. Tack för den. Talar jag om MFF:s 2-0 mot Besiktas i fotbollens Europa league? Glöm det. Bra gjort förvisso, väl värt viss uppmärksamhet. Men inte slår det HIF Karlskronas 25-23-triumf mot Önnered i handbollsligan. Om man nu tvunget ska jämföra, vilket man nog inte ska rent sportsligt. Jag menar mer det känslomässiga. Har man, som jag min oförbätterlige gamle bleking, dömt ut HIF Karlskrona som årets slagpåse kommer varje seger som en smekning över hjärterötterna. Slagpåse kan jag vá själv. I alla fall tills vidare. Handbollssäsongen har bara börjat, ingen vet hur den slutar. Så här långt - eller kort, snarare - ser det dock ut som om HIF Karlskrona gjort ett trollerinummer. Sämre spelare än i fjol. Bättre lag. Cred till magikern bakom verket, tränaren Robert "Knirr" Andersson. Må första vinsten följas av fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar