lördag 31 december 2016

En hembrännares spellista

Ett litet nyårs-ps. Glömde ju nämna min spellista. Mitt livs första faktiskt, fixad med benäget bistånd av min tekniskt begåvade hustru. Själv är jag bortom allt hopp även i det avseendet...faan, jag hade svårt nock att hantera cd-skivor när såna kom istället för lp på vinyl. Sent omsider lärde jag mig dock att ladda ner och bli en s k hembrännare av musik, där med min älskvärda dotter som tålmodig pedagog. I julas brände jag fortfarande plattor med angenäm nyhetsfeeling i behåll. Då hade alla andra slutat för länge, länge sen. Spotify var det nya himmelriket för music lovers. Spellistor direkt på datorn eller paddan, återkoppling till högtalare. Typ. När jag ska berätta om teknikutveckling blir det lätt fel, som det gärna blir när man gissar. Nå. Här sitter jag nu med en spellista som ska förgylla kvällen. Tänker inte nämna alla låtarna, det vore för pretentiöst. Musiksmak är individuell, min behöver verkligen inte vara din. Ett par tips bara, riktade framförallt till mogenpubliken. Albert Hammond's This Side Of Midnight sitter som en smäck när nyårsklockorna ringt. Strax före kan Tony Christie's Our Love Is Forever funka på dansvänligt parkettgolv, särskilt om man fortfarande är lycklig med sin fru. I gryningen - eller i princip när som helst - kan man alltid toppa med Rita MacNeil och Home I'll Be, den är så vacker att det gör ont. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar