lördag 11 juni 2016

Bollfest, bollfest hela dan...

Tre EM-matcher på tv idag. Skam till sägandes såg jag alla. Utan att somna en enda gång, eller ens nicka till. Fotbollsdåren i mig lever - på gott och ont för min närmaste omgivning. Gladde mig mest åt att Ryssland kvitterade på stopptid mot England. Det målet återgav mig nästan barnatron på Han Däruppe. Englands 1-0-mål var nämligen ett klassiskt fuskverk. Kan inte för mitt liv begripa att det ska vá frispark när man petar bollen framför sig och sen springer rakt in i en motståndare som redan är där, men det var vad som skedde. Den ryske försvararen blev t o m varnad i situationen. Vá faan skulle killen göra? Gå upp i rök? Kasta sig åt sidan för den frisparkssökande britten? Att England i det stora hela var bättre än Ryssland hör inte hit, ska man vinna ska man göra det sjyst. Helst, i alla fall. Som Schweiz mot Albanien och Wales mot Slovakien i dagens övriga två matcher. Jag som har lätt för att tycka synd om folk led dock svårt med Albaniens målvakt Berisha, känd från ett tidigare gästspel i Kalmar FF. Berisha hade förtjänat hjälterollen men fick istället syndabocksstämpeln. I en serie av svettiga räddningar gjorde han ett enda litet misstag, det avgjorde matchen. Grymt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar