måndag 20 april 2015

Ålamålet gladde mig mest

MFF-Hammarby 3-1. Tjusiga mål på Swedbank igår kväll. Smaksak vilket som var allra tjusigast. Själv lägger jag rösten på 1-0-målet. Lewickis djupledsstick som friställer Rosenberg som i sin tur bredsidar bollen stolpe in. Lätt och svårt i samma sekvens, klassiskt men numera rätt sällsynt fotbollsgodis. Gladast blev jag dock över "ålamålet". Agon Mehmeti's 3-1 alltså. Min gamle favorit Agon, alias Ålen, kan än, det syntes här. Hoppas Hareide noterade det också...i så fall får Agon kanske femton minuter istället för fem nästa gång. Hursomhelst en stark start på allsvenskan för MFF:s del, åtminstone poängmässigt. Mest överraskad är jag annars över HIF:s stabila inledning, den var liksom svårare att förutse. Vem vet, Henke Larsson är kanske ett tränarsnille utöver det vanliga?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar