fredag 5 december 2014

Sverigedemokrat, kanske?

Man ser mycket när man har tid att titta - och hör mycket när man har tid att lyssna. Så är livet som pensionär, på gott och ont. Senast idag såg och hörde jag nåt som jag helst velat slippa. Nämligen följande. En dam i sjal och långkappa går med sin dramatenvagn längs den kombinerade gång- och cykelbanan utmed Ärtholmerns koloniområde en liten bit från Coop. Bakifrån kommer en annan dam på cykel, barhuvad och rekorderlig och alldeles uppenbart urskånsk. Hon hojtar högt mot den andra damen - och nu citerar jag ordagrant: "hur faan kan du gå mitt i cykelbanan, kärring"? Den promenerande damen svarar på bruten svenska - och faktiskt helt korrekt: "jag går inte mitt i, jag går på sidan". Cykeldamen blir inte svaret skyldig: "håll flabben på daj...jävla pack". Där tog konversationen slut. Undrar vilket parti den rekorderliga damen röstar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar