tisdag 16 december 2014

Bänka bänkreportern

TV4 ger oss handbolls-EM, det är jag tacksam för. Dock undrar jag lite över Max Grinndals roll. Alltså reportern som i match efter match surrar och snurrar kring den svenska avbytarbänken som vore han medlem av laget. Jo, jag fattar att det är en del av själva dealen. Att TV4 vill komma nära, ge tittarna ett mervärde som det heter. Vi har sett det förr: Patrick Ekwall är väl pionjären på området. Själv tycker jag det är överkurs - och om jag inte misstolkar det svenska förbundskaptensparets ansiktsuttryck i intervjuögonblicken tycker de likadant. Så bänka bänkreportern TV4, det börjar bli hög tid. Annars är det hyggligt bemannat, inte minst i expertleden. Hellgren är allra bäst där, men Per Johansson hotar. Den senare tenderar dock att bli lite "redig" ibland, dvs bättre vetande än alla förbundskaptener i världen. Axnér, expert nr 3, är kanske inte briljant (hans eget favorituttryck) men kan sin sak, gör sitt jobb. Sen kan man ju undra om han vilar tillräckligt mellan matcherna, i rutan ser Axnér konstant sömnig ut. Mycket märkligt, snudd på obehagligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar