tisdag 9 december 2014

Frukostmöte med förhinder

Hösten kom lite sent i år. Idag närmre bestämt, den 10e december. Regn och rusk, vindstyrkor som inte är att leka med. Eller cykla i. Upptäckte jag precis. Hade tänkt bege mig till Baltiska hallen för frukostmöte med Idrottsmuséets Vänner - men gjorde helt om. Ställde in, fegade ur, insåg att det var de bilburnas dag. Jag hör inte till dem, jag hör till den exklusiva lilla föreningsbildningen K.U.K. Karlar Utan Körkort alltså, inget annat. Utmärkande för en K.U.K är gott omdöme i vanskligt läge, typ att avhålla sig vid väderrelaterad Klass 1-varning eller liknande. Från cykling alltså, inget annat. Lite grämer det mig dock att jag missade mötet. Gästtalare var ju Katrine Stjernfeldt Jammeh, Malmös nya Ilmar. Hade sett fram emot att få ge henne en gnutta tröst i en svår tid. Dvs påminna om att inte alla Malmöbor röstar på SD, bara var femte ungefär. Får ta det en annan gång. Godmorron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar