torsdag 9 januari 2014

Hareide i MFF - nu?

Åge Hareide. Särskilt spännande känns den inte, MFF:s lösning på tränarfrågan. Snarare lite som om man skulle värva, säg, Mattias Asper som ny målvakt efter Dahlin. Tryggt, fast i senaste laget. Hareide är 60 plus, även fotbollstränare brukar ha svårt att få nytt jobb i den åldern. På senare år har han väl heller inte haft några större succéer vad jag vet...och hemma i Norge var han tydligen rätt kall på marknaden. Annars hade väl inte MFF fått napp? Men nu ska inte jag, 68 fyllda, sitta här och flumma om ålder eller "bäst före", Hareide är kanske med sin tid mer än man kan tro. Lycka till säger jag, ärligt och uppriktigt. F ö skippar jag handbollen ikväll. Cykla i hällregn bara för en träningsmatch, ånej inte ens jag är så tönn. Det blir tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar