lördag 11 januari 2014

Derby i mitt fotbollshjärta

Såg Derby County på tv igår kväll. Inte kul. 1-4 mot Leicester, ett försvarsspel under all kritik. Annat var det förr. 1970-talet, tipsextratiden. Det var då jag fattade tycke för Derby, det var då klubben faktiskt vann premier league vid något tillfälle. Eller engelska ligan som man fortfarande sa. Några av hjältarna minns jag som igår: Roy McFarland, Colin Todd, Archie Gemmill, Kevin Hector. Fräcka namn, färgstarka lirare. I dagens Derby finns inga av den kalibern, tyvärr. Dock gillar jag den rödblonde mittfältaren Hughes skarpt. 18 år ung, fin blick för spelet. Han kan nog bli nå't. Men för klubben är det andraligan som gäller numera - och det gör inget. Inte ens ett debacle en fredagskväll mot Leicester gör nånting, bara lite ont för stunden. Min sympati består.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar