torsdag 27 februari 2020

Var fanns kaxigheten, MFF?

MFF-Wolfsburg 0-3. Platt fall. För MFF som lag. För Jon Dahl Tomasson som tränare. För VAR som "rättviseidé". 0-1-målet blev ett typexempel på idiotin: korrekt avvinkat och bortdömt för offside, åtminstone enligt min dumburk. Men jag vet inte, VAR-ligan förfogar kanske över andra streck, vinklar, bilder? Det tog någon minut, situationen var överspelad utan tillstymmelse av tysk protest...men vips var det underkända målet godkänt. En sak är säker: med den typen av domslut behöver VAR-systemet inga belackare. Detta dock sagt utan att ursäkta MFF:s insats. Jag tycker den var ganska beklämmande. Var fanns energin? Taktiken? Kvalitén? Kaxigheten? Samförståndet i backlinjen? Coachingen? Såvitt jag kunde se gjorde Tomasson inte ens fulla tre byten i matchen. Egentligen bara ett (förutom ett påtvingat i slutminuterna). Och då, redan i 55e minuten, var det Nalic som fick gå ut till förmån för Berget. Som om MFF inte alls behövde kreativitet och speed. Nej, jag säger inte att Nalic var särskilt lyckosam så länge han fick spela. Men vem var det? Antonsson? Thelin? Rieks? Om Tomasson menat allvar med sina lovord om Nalic hade han bytt ut någon av dem istället. Synd om publiken. Över 20000 på plats, upplagt för fest. Allt kom av sig, MFF kunde helt enkelt inte matcha Wolfsburg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar