tisdag 4 februari 2020

Respekt, HK Malmö

HK Malmö tar tillbaka Dan Beutler. Beskedet kommer inte oväntat: rykten om saken har surrat i luften ganska länge. Jag tycker det är bra. Stort av HK Malmö, inte självklart för vilken annan klubb som helst, men rätt och riktigt i min "bibel". Idrotten skall inte vända ryggen åt sina olycksbarn, en andra chans kan aldrig vara fel. Inte en tredje heller. Eller en fjärde, som det kanske handlar om i Beutler's fall. HKM:s ordförande Jörgen Rasmusson verkar vara en man med socialt patos och varmt hjärta, respekt för det i dessa kalla tider. Finns då ingen gräns? Jo, absolut. För mig går den vid systematiskt fusk (doping) i prestationshöjande syfte. Ingen har dock anklagat Beutler för just detta. Kokainbruk går förvisso inte att försvara utifrån idrottens värdegrund - men det går att förlåta efter avtjänat straff. Vad som oroar mig är möjligen Dan Beutler's vägran att ge upp karriären. Målvaktsveteranen blir 43 i år, tiden är liksom inte hans bästa vän. Men det har jag inte med att göra förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar