torsdag 12 december 2019

Stor MFF-triumf i Köpenhamn

FCK-MFF 0-1. En taktiskt fulländad insats av MFF, låt vara mot ett förbluffande slätstruket FCK. Avgörandet kom på självmål men segern var välmotiverad. Egentligen hade den inte behövts med tanke på den julklapp som rapporterades in från Kiev: Lugano luggade helt otippat Dynamo på två poäng. Även vid en förlust hade MFF alltså gått vidare till Europa league's slutspel, nu blev det istället FCK som kunde dra nytta av "gåvan". Bäst i MFF? Kollektivet. Varenda kugge gjorde jobbet, lagarbetet var grandiost. Ändå måste jag nämna Bonke Innocent. Ja, jag vet, jag har skrivit det förr. Bonke är min specielle favorit i MFF. Killen som kommit upp från källaren, ut ur skuggorna, in från bänkkylan för att visa att han duger. En riktig jävla fajter, rått uttryckt. Och Uwe Rösler verkar - till skillnad från föregångaren på tränarposten - gilla honom nästan lika mycket som jag. Tack för det. Rösler förresten. Ryktet går att han snart får sparken, att MFF bestämt sig för att köpa ut honom. Just ikväll låter det som ett makabert skämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar