tisdag 10 december 2019

Semifinal inom räckhåll

Sverige-Rumänien 34-22. Jag är nästan benägen att gratulera Sverige till en semifinalplats i VM. Allt som krävs är rysk seger mot Spanien i sista omgången, samtidigt som Sverige besegrar Montenegro med "rätt" marginal. Sex mål skiljer i utgångsläget, det går lätt att växla in. Ryssland har gruppsegern att spela för och lär inte ge bort något mot Spanien. Av det jag sett hittills är Ryssland dessutom så mycket bättre som lag. Och visst vinner väl Sverige över ett slitet Montenegro? Jag har svårt att tro något annat. Sen får man förstås konstatera att Sverige fick chansen till skänks. Rumäniens insats i dagens match var pinsam, på gränsen till skandalös. Kalla mig konstig svensk, jag förmår bara inte att jubla över såna här bjudsegrar. Vi snackar VM, ingen jävla jippoturnering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar