lördag 31 mars 2018

Allsvenska med "FF" i båda ändar?

Allsvenskan står för dörren. Känner mig egentligen inte riktigt redo. Kanske för att vädret är fotbollsfientligt. Kanske för att handboll och hockey fortfarande pågår, dessutom i ett högintressant skede. Kanske för att experterna redan talat om hur det går: MFF vinner. Nej, det sista bryr jag mig inte om. MFF är ju normaltipset numera och måste så klart räknas i år också. Men visst finns väl utmanare? Häcken kan vara en. Östersund definitivt. Möjligen nåt av Stockholmslagen, inklusive Solnabaserade AIK. Fast just där är jag tveksam. AIK har tappat viktiga karaktärsspelare som Nisse Johansson och Johan Blomberg, den minusfaktorn viftar man nog inte bort som problemfri. Nyförvärven ser starka ut - på pappret. Bara där än så länge, försäsongsresultaten övertygar knappast. Hammarby har också handlat på sig en massa namnkunnigt folk, i några fall med utgånget bäst-före-datum. Får man ihop stjärnbygget kan det bli succé, om inte kan det bero på att klubben underskattat betydelsen av kontinuitet. Lurande i vassen finns anrika IFK Norrköping, likaså MFF:s premiärmotståndare Elfsborg. I botten har experterna enats om TFF som jumbo. Min förhoppning är att de får fel - min fruktan är att de får rätt. Undrar om inte Örebro kan vara en räddningsplanka. Eller BP. Eller Sirius. Heja TFF! Och heja fotbollsallsvenskan 2018. Snart nock är även jag redo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar