tisdag 25 juli 2017

Tour de Bodarp...

Jag och min kära hustru har idag besökt Hallongården. Trevligt utflyktsmål om man känner för att plocka bär. Cykla dit från Malmö bör man dock inte göra. Det gjorde vi. Hallongården ligger i en gudsförgäten liten by som heter Bodarp. Nordost om Vellinge, typ. Eller norr om Höllviken. Hursomhelst hyfsat nära Trelleborg - men plågsamt långt från Malmö. Tre mil, gissningsvis. Vilket lätt blir fyra när man cyklar vilse. Vi hade läst på nätet att det skulle ta en dryg timme dit...faan, dom måste menat med reaplan. För oss tog det tre timmar. Varav två och en halv i hällregn. Hem däremot gick det snabbt. Memorerad väg, raka spåret två timmar. I fortsatt hällregn men det märkte vi knappt. Det är så människan fungerar: är man redan genomblöt kan man inte bli genomblötare. Värre då med smärtan på den plats där ryggen byter namn. Herre min skapare, nu snackar vi obehag på riktigt. Har läst nånstans att Tour de France-cyklister liknar apor där ryggen byter namn...jag är rädd att det räcker med Tour de Bodarp. Som sagt, besök gärna Hallongården. Men gör som alla utom vi hade gjort idag. Ta bilen. Tack och hej, nu ska jag äta hallon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar