lördag 27 maj 2017

H 65 bäst - och Höör sen!

H 65 Höör-Sävehof 27-25. Tronskifte! SM-guldet i damhandboll hamnade äntligen någon annanstans än i Sävehof - och jag skulle ljuga om jag sa att jag var putt. Tvärtom. Vad vore idrott utan underdogs? Utan sensationer? Utan oanade bravader? Utan tränare som Ola Månsson? Mindre underhållande, kan vi väl vá överens om. Detta var en storslagen triumf för laget H 65 - och då menar jag verkligen laget. Ingen stack ut på nåt glänsande sätt, alla gjorde jobbet. Okej, målvakten Jessica Ryde måste nämnas. Ett ord räcker: grym. Segern var förresten klarare än slutsiffrorna, Månssons töser bjöd bort några bollar i rena guldyran. Tack H 65, angenämt att få bevittna ett stycke idrottshistoria innan min fiskesemester. Och jo, jag såg även herrfinalen. Kristianstad-Alingsås 31-25. Tredje raka SM-guldet för Kristianstad. Imponerande, men föga upphetsande. Jämförelsevis alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar