fredag 21 april 2017

Vissa oldboys åldras långsamt...

Borde kanske nämnt att Zoran Roganovic satt på bänken igår. Hela matchen. Krasslig eller petad vet jag inte, men i händelse av det senare var det ju anmärkningsvärt. Under cykelturen till Baltiska hallen kom jag förresten att fundera över hur många 70-talister det finns i handbollsligan. Jag landade i siffran sex. Atterhäll i Aranäs är en, Milosevic i Lugi en annan. Övriga fyra återfinns i ett och samma lag. Just det, HK Malmö. Där, tänkte jag, där har vi HKM:s verkliga problem. För många oldboys, fel åldersstruktur. När jag cyklade hem från matchen var sådana tankar som bortblåsta. Tre av Malmös gubbar - de som till skillnad från Roganovic fick spela - gjorde ju storartade insatser: Beutler, Calle, Mirsad. Småpojkar som Kvalvik, Lindahl och Petersen, alla tidiga 80-talister, bidrog också i hög grad till segern. Slutsats: motivation slår ålder. I alla fall ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar