måndag 27 februari 2017

Vänstervriden HK-bravad

HK Malmö-Guif 30-24. För första gången i mitt liv har jag nu sett ett handbollslag på elitnivå komma till spel helt utan högerhänt distansskytte. Och nej, det var inte Guif som fattades folk vilket man kan förledas att tro av resultatet. Det var hemmalaget. Månsson och Blickhammar satt på läktaren med varsitt par kryckor, Lönn låg hemma i sjuksängen. Kvar av HK:s normalt så starka niometersbesättning fanns bara de tre kajhänta. Plus Fredrik Petersen som fullödigt bonusalternativ...dock skulle inte ens vi i beundrarklubben komma på tanken att benämna hans skottarm högerslägga. Egentligen ska man inte kunna vinna en handbollsmatch med ett så felbalanserat lag som HK hade ikväll. Om inte Guif varit så förbluffande uselt och geistlöst hade jag nog dragit till med det missbrukade ordet bragd. Nu nöjer jag mig med bravad. Och ett särskilt tack till Dan Beutler. Det är en ynnest att få uppleva en sådan målvakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar