tisdag 7 februari 2017

Äckelpopulism i SVT

Jag har principiellt ingenting emot att glada amatörer får larva sig i tv. Men det finns gränser. Som när den glada amatören råkar vara ledare för ett politiskt parti i kris - och den aktuella tv-kanalen råkar vara statsfinansierad och kallas public service. Precis där passeras alla gränser för det harmlösa. Precis där anar jag simpelt jävla röstfiske respektive anstiftan till simpelt jävla röstfiske. Ja, jag syftar på kd-ledarens bisarra framträdande i SVT:s tramsprogram Så ska dé låta. Och jag är glad att Sydsvenskans Maria Francke krönikerar kritiskt kring ämnet idag...så slipper jag kanske för egen del att bli kallad missunnsam surgubbe. Undrar var hon dyker upp härnäst, kd-ledaren. Mello? Idol? Farmen? Fångarna på fortet? Mello nästa år skulle förvåna minst, det spektaklet går ju i kanalen som lierat sig med äckelpopulismen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar