söndag 19 februari 2017

Stanken av Mello Senior

Owe Thörnqvist. Till final. I Melodifestivalen. 2017. Ja, det är så häpnadsväckande att jag tar det mening för mening. Röstresultatet kan bara tolkas som att svenska folket ville visa en åldrad man vördnad. Själva sångnumret saknade all betydelse, onkel Thörnqvist kunde lika gärna l-ä-s-t en text vilken som helst men gärna förstås en om varmkorv. Ryktesvägen har jag f ö hört att blogg-Dagny kommer att ställa upp i nästa års Mello. Om Vår Herre vill. Och med Vår Herre avser jag då inte tävlingsgeneralen Christer Björkman. Den mannen är förvisso också allsmäktig men bara i festivalstugan, såvitt känt. Hörde jag någon säga "illa nog" där? Slutligen, för undvikande av missförstånd. Jag högaktar och respekterar äldre människor. Undantagslöst. Just därför känner jag viss olust inför Mello Senior. Det stinker spekulation, på bekostnad av personlig integritet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar