torsdag 23 februari 2017

En fajt som kräver mod - bara att se...

Förr älskade jag att titta på boxning. Numera sitter jag som på nålar, i den mån jag överhuvudtaget vågar kolla. Vet inte om det beror på minnesbilder av den olycksaliga knockouten på Frida Wallberg häromåret - eller om jag blivit blödig i takt med min egen stigande ålder. Både ock, kanske. Hursomhelst måste jag samla mig ikväll. Klara från Höllviken ska ju upp i sitt livs fajt. Mot Braekhus, norskan som här och där och eventuellt med korn av sanning kallas världens bästa damboxare. Ett antal bälten står på spel...förutom gage, heder och hälsa. TV3 sänder, antingen vi vill eller ej. Usch. Måtte Klara klara sig någorlunda helskinnad. Vill inte se henne få onyttigt mycket stryk. Vill inte se henne onödigt tapper, backad av sekonder som vägrar slänga in handduken i tid. Eller har hon, kittlande tanke, en rimlig chans att vinna? Att rent stilistiskt boxa ut den hårdföra världsmästaren som aldrig blivit besegrad? Tvivlar. Men hoppas. Hjärtat säger Klara, alla ronder i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar