torsdag 10 april 2014

Om utifall...

Om Linus Persson blir återställd från sin skada. Om Nebojsa Simic bjuder på sitt allra bästa målvaktsspel. Om Mirsad Pecikoza stångar sig blodig på linjen. Om alla andra lyfter sig till oanade höjder - och tränaren Magnus Andersson lyckas trolla med knäna. Så är HK Malmö lik förbannat chanslöst mot Alingsås i handbollslutspelets kvartsfinalserie. Klasskillnaden är för stor helt enkelt. Alingsås har en bredd, en speed, ett spel som Malmö inte riktigt matchar ens på en god dag. Allt annat än tre raka för Alingsås vore en skräll, i alla fall för mig. Skulle det sen visa sig att jag har fel blir jag glad mer än skamsen. Jag menar, vore det skam att tippa fel så skulle alla experter gå omkring i ständig rodnad. Eller med brallorna nere för jämnan, för att återknyta till föregående inlägg. I vilket fall har Malmö gjort en bra säsong, över förväntan. Det får man inte glömma. Vad gäller övriga kvartsfinaler är jag mer osäker. Hammarby t ex är lurigt och svårslaget, där är jag lite förvånad över Kristianstads val. Lugi-Sävehof känns öppet, möjligen avgör Lugis hemmaplansfavör i ett eventuellt femte möte. Näst efter Alingsås är väl annars Guif den klaraste favoriten. Eskilstunalaget har dock dippat förr i slutspel och ett pånyttfött RIK blir nog inte att leka med. Ett normaltips är ändå att de "fyra stora" går vidare - varpå guldet slutligen hamnar i Lugis nypor. Okej, där tänker jag med hjärtat. Å Johan Zanottis vägnar. Elitseriens kanske färgstarkaste tränare lämnar ju Lugi för ett nytt uppdrag i Norge efter den här säsongen. Visst vore det både rörande och "rättvist" om han fick göra det som svensk mästare. Hoppas, hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar