tisdag 29 april 2014

Mehmeti i mitt minne

Undrar vad Ålen gör nu för tiden. Agon Mehmeti alltså. Somliga fotbollskillar glöms bort väldigt snabbt, känns som han är en av dem. För bara tre, fyra år sen sjöng MFF-fansen hans (smek)namn - idag vet väl knappt någon var han spelar. Eller om han spelar. Har i alla fall för mig att det var Palermo som köpte honom, då 2011 (2010?). Serie A i Italien lät ju flott, att Ålen nappade på kroken var inte svårt att förstå. Sen gick det som det väldigt ofta gör när den omedelbara succén uteblir: snabb utlåning till en serie B-klubb. Väl där är vägen tillbaka i princip stängd - och vägen till fotbollens bakgård vidöppen. Agon Mehmeti är inte den förste som gått i fällan. Som sagt, undrar var han är. Vad han gör. Hur han trivs med fotbollslivet. Om han trots allt cashar in hyggligt med stålar, vilket jag hoppas. Jag gillade alltid Agon Mehmeti när han spelade i MFF, försvarade honom i tid och otid här på bloggen när han var ifrågasatt eller petad. I år ska han fylla 25, om jag minns rätt. Ung-och-lovande-tiden är förbi, värst vad det gick fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar