söndag 14 juli 2013

Mjällby i mina tankar

Borde varit i Hällevik idag. Eller också inte. Mjällby har en viktig match mot Djurgården men jag får så vackert hålla mig hemma. Infektion i vänster öga, svullet å jävligt, liknar en nyknockad prisboxare. Tar antibiotika i droppform sedan tre dagar, hittills utan resultat. Gud vet vad all skit kommer ifrån...och Gud vet om Mjällby klarar sig kvar i allsvenskan. Ja, jag är fortfarande osäker. Trenden oroar: ingen seger på de fyra senaste matcherna samtidigt som lagen "där nere" börjat knapra poäng. I fotboll snackas det mycket om "sista tredjedelen" nu för tiden och jag är rädd att det är den Mjällby närmar sig. I tabellen alltså. En seger mot Djurgården skulle förstås få mig på bättre tankar. Men går det att beställa? Jag tvivlar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar