onsdag 24 juli 2013

Marklund min favorit

Får man roa sig lite? Tack. Tänkte nämligen rangordna TV4-gänget som ger oss EM i damfotboll. Så här ser min lista ut: 1. Hanna Marklund. Påläst och kunnig, ivrig och entusiastisk. Ja, jag tyck om na (Marklundska för "ja, jag tycker om henne"). Dialekten rår hon inte för. 2. Malin Svedberg. Skärpt. Rutinerad. Håller tillbaka pratkvarnen Kristiansson någotsånär. 3. Daniel Kristiansson. Trots allt. Hans entusiasm verkar äkta. Synd bara att han inte kan ransonera ordbajsandet. 4. Anna Brolin. Studioankare. Gör sitt jobb, varken mer eller mindre. 5. Olof Lundh. Står där mest som ett manligt alibi - i Marklunds skugga. Eller för att använda ett modeuttryck: ligger fel i position. 6. Niklas Jarelind. Kompetent och snustorr, en nutida Janne Lorentzson. 7. Stefan Rehn. Snörvlar och smackar, säger det man själv ser. Därtill jobbig med sina floskler, typ "hon försökte sätta den i bortre". Va faan då "bortre"? En expertkommentator bör tala så att även tant Astrid på Hemmet begriper. Tycker i alla fall jag. Slut på listan. Det här "Late Night EM" eller vad det heter har jag inte kollat på så medverkande där undkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar