fredag 31 augusti 2012

Rexhepi min man

Hoppas det är ett fantasifoster Kvällsposten publicerar idag. Jag menar detta att Mjällbys El-Kabir kommer att ersätta Ranegie i MFF, om nu den senare blir proffs i Udinese. El-Kabir skulle möjligen kunna ta Daniel Larssons plats, de är samma typ av spelare med den skillnaden att El-Kabir är mer distinkt som avslutare. Men Ranegies position? Aldrig. El-Kabir är ingen target, ingen framstående huvudspelare, ingen rese i bokstavlig mening (når väl Ranegie till naveln, tror jag). Vore jag, Gud förbjude, tränare i MFF skulle jag lösa problemet internt. Dvs ta in Dardan Rexhepi från kylan. Ge honom förtroende, låta honom växa i match efter match. Killen ansågs ju vara en talang utöver det vanliga på Rolles tid, visade det också när han väl fick chansen. Så kass kan han väl inte ha blivit under Norling? I så fall måste det vara något slags systemfel i MFF.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar