onsdag 8 augusti 2012

Det vinnande landslaget...

Sverige-Danmark 24-22. Andnöd och hjärtsnörp. Vilken match av Sverige, vilken jävulsk vilja att vinna. Plågsamt att bevittna - och föralldel, njutbart också med tanke på upplösningen. Tror jag stänger tv:n nu, friidrott känns ju blaha blaha efter en sån här handbollsrysare. Gladast är jag nog för förbundskaptenernas skull, Staffan Olsson och Ola Lindgren har säkert "jobbat arslet av sig" för att få fason på det här lagbygget. De behövde verkligen en succé, vi som hackat och gnällt behövde det också. Möjligen behövde även kungen och drottningen en succé, i vilket fall satt de på läktaren och följde dramatiken. Hoppas de hörde Olssons uppmaning till spelarna i sista timeouten, den om arslet som jag lånar rakt av här ovan. Lite grovkornigt klarspråk gör gott även i kungliga öron, inbillar jag mig. Spelarkritik? Nästan lite synd när kollektivet gör ett så fullödigt jobb. Men okej, Sjöstrand i buren var femstjärnig igen. Håller han den nivån spöar vi Ungern i semifinalen på fredag. Herregud, OS-final inom räckhåll. Tanken svindlar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar