tisdag 28 augusti 2012

Skarpt läge nu, Mjällby

Mjällby-Syrianska 0-2. Jag brukar bli upprörd, nedstämd eller förkrossad när Mjällby förlorar. Inte den här gången. Jag har alltid gillat Syrianska, ännu mer nu sen min gamle MFF-favorit Labinot Harbuzi värvats till klubben. Här fick Syrianska dessutom sin målvakt utvisad - totalt felaktigt - redan efter en halvtimma men vann alltså ändå. Starkt jobbat. Jag håller tummarna för att Syrianska klarar sig kvar, fotbollsallsvenskan behöver dem. Mjällby är mer en hjärtefråga - och ärligt talat räknar jag med kval nu. Inte direktnedflyttning, Gais och Örebro verkar ju hopplöst akterseglade. Eller nästan, är väl bäst att tillägga. Men var Mjällby ska ta poäng framöver vete hondan, laget har ju utarmats på spetsspelare i sommar. Fejzullahu till Djurgården, Kivuvu tillbaka till Rumänien, det är som att plocka bort Ranegie och Pontus Jansson från MFF. Mjällby saknar medel tydligen, kan eller vill inte vara med på de pengakåta spelarnas marknad. Den inställningen kan jag i och för sig sympatisera med, problemet är bara att det allsvenska kontraktet äventyras. Om nu det är ett problem för Blekinges stolthet. Som f ö kommer till Malmö på lördag. Jag darrar redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar