lördag 8 augusti 2009

Funderingar inför derbyt

Skånederby i fotbollsallsvenskan, Trelleborg-Malmö. En dryg timma till avspark, en knapp meter till tv-soffan. Känslan? Trelleborg vinner.
Eller också Malmö.
Såvida det inte blir oavgjort.
Ja, ni hör. Jag kan inte bestämma mig, har ingen feeling. Ena sekunden kan jag tycka att det lutar åt Trelleborgsseger, i nästa sekund kan jag plötsligt se hur ett vådaskott från Figueiredo via ett eller flera motståndarben letar sig i mål och att MFF faktiskt vinner på det. Jag menar, någon gång MÅSTE något av ”Egoredos” alla skottförsök resultera i mål, det har bestämt med elementär matematik att göra. Och chanser får han ju. Av tränar-Rolle alltså. Om och om och om igen.
Alltmedan Mehmeti sitter på bänken och…lider, kokar, surar, längtar bort, vad vet jag. Njuter hoppas jag i alla fall inte han gör. Fy faan för att vara "supersub"!
1-1?

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar