lördag 20 april 2019

Säg hej till Ullared

Påsk. Kanske den vackraste i mannaminne, rent vädermässigt. Fullskalig vår ute, vidunderligt skönt. Olyckligtvis råkar det vara fullmatat med fotboll i tv. Två allsvenska matcher idag. Först Sundsvall-Kalmar, därefter Sirius-MFF. Ägg & sill-utrymme emellan, snaps icke att förglömma. Sola får man göra en annan dag. T ex i morgon. I Ullared, av alla galna platser på jorden. Åker jag dit frivilligt, undrar du kanske. Nja, jo det gör jag nog. Ullared i påsk är tradition, uppfunnen av min älskvärda dotter. Buffé och övernattning i stuga ingår. Förutom den självklara shoppingen. Som jag personligen har lite svårt för...min köpglädje brukar upphöra efter cirka tio minuter. Men man kan alltid ta en fika, sådana ställen finns det gott om. Låta andra trängas, sitta vid sidan av och studera fenomenet. Inte för att det är särskilt utvecklande i ett mänskligt perspektiv - men vá faan, vid 73 är man väl färdigutvecklad. Och då kan man lika gärna bejaka lättjan. Slappa, glida, säga hej till samtiden. Åtminstone nån gång ibland. Glad Påsk där ute! Glöm nu inte att man kan ha roligt utan ägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar