tisdag 24 maj 2016

Du kunde ju frågat, Faruk

Mötte min sympatiske granne Faruk igår. Faruk var sur. På Mjällby. - Dom blåste mig på min femling, sa han. - Synd att du inte frågade mig innan du spelade, sa jag. Faruk vet att Mjällby är mitt lag, men han har missat att bäst före löpt ut för överskådlig tid. För både mig och Mjällby, är väl säkrast att påpeka innan nån annan gör det. Faruk hade alltså spelat en 1:a på Mjällby mot Oskarshamn - och så blev det 0-3. Till hans förvåning, men inte min. Mjällby låg i allsvenskan i förrfjol, i superettan i fjol, ligger i division 1 här och nu. Och jag är inte alls säker på att botten är nådd. På den tiden jag bodde i Blekinge var Mjällby ett "ängalag" i distriktsserien, typ dagens division 4. Förr eller senare brukar alla cirklar slutas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar