tisdag 26 april 2016

I väntan på Matchen

Tack till TV4 Play som ger mig HIF Karlskrona-OV Helsingborg ikväll. Det direkta avgörandet om en plats i handbollens elitserie nästa säsong. Vem jag håller på är ingen hemlighet - men jag skulle kunna ta ett bakslag utan att bryta ihop, så känns det. OV Helsingborg kvalar, tror jag, för femte året i rad, det vore dem väl unt att ta steget upp. Dessutom är min gamle favorit Ola Månsson tränare där, ikväll dock för sista gången innan han lämnar över till Ulf Sivertsson. Det skulle "klä" den sympatiske Kävlingesonen Månsson att få sluta som vinnare. Tänker jag alltså nu, ett antal behagliga timmar från avkast. När matchen väl börjar smalnar nog perspektivet. Blod är tjockare än vatten, Karlskronas sak är min. Tippa törs jag inte. Det oroar mig att HIF Karlskrona haft så otroligt svårt att knyta ihop en säck under hela säsongen...det kan tala för Helsingborg. Runt 20.30 lär dimmorna skingras, redan väntan triggar pulsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar